Wednesday, May 6, 2009

Pro-Ana är Stört!

Jag hoppas att min psykologilärare inte ser detta, för man ska väl inte döma, men det gör jag ändå. Jag skrivet ett arbete om hur skönhetsideal påverkar oss och i en uppsatts jag läste stod det om pro ana, alltså folk som försöker äta så lite som möjligt men så att de fortfarande kan göra vad de måste under dagen. I bakgrunden stod det också att det på youtube finns massor av videor om detta, något som jag naturligtvis var tvungen att kolla upp. Och det finns alltså folk, som på fullaste allvar berättar vad de har ätit under dagen, och ännu värre, folk tittar faktisk på dem. Det är ju förfärligt att en sådan video har över 100 kommentarer, och många är från folk som själva försöker banta, det är ju absurt! Och ingenting jag förstår!

Always look on the bright side of life!

No comments: