Wednesday, November 25, 2009

Habbelibab!

Nu sitter jag här, i korridoren och har lite tid att nörda mig!
Så eftersom jag inte fick någon respons på mitt senaste inlägg så ska jag inte skriva speciellt mycket om det ändå inte läses av någon!

Idag hade vi välkomstmötespraktik, en grupp på fyra personer och med tanke på att vi inte hunnit öva tillsammans alls utan bara diskuterat punkterna blev det ändå riktigt bra! den enda var att när jag skulle prata om min utflykt var vår tid slut, så det var ju synd, men vi skulle bara korta ner två av de andra utflykterna så skulle vi hinna, så det var ju bra! Jag ler med hela ansiktet och har bra saker att säga, och jag har en bra röst att lyssna på, en riktig guideröst! Så det var ju bra, fria händer,inte en så vandrande blick och lite mer energi när jag pratar, det kan jag väl fixa till examen på lördag!

Idag kommer mompen hem från Afrika, så jag förväntar mig att det kommer vara fullt julpyntat när jag kommer hem =)

Idag läste jag ett sorgligt besked på aftonbladet, dock var det just detta jag trodde skulle hända, men jag hoppades ändå att det skulle lösas. Idag ser det ut som att SAAB ska gå i konkurs, och det innebär drygt 3 000 arbetslösa, bara från SAAB och så många underleverantörer som också kommer lägga ner. Det bådar sannerligen inte gott, nu tror jag faktiskt att det verkligen är slut!

Ha det så bra

Cornelia

Btw. Soligt och fint är här!

3 comments:

eve said...

jaaaaaaag läser din blogg!! kollar den varenda dag :) jag håller på att fixa en oslo-blogg också! :)

eve said...

jaaaaag läser din blogg!! jag håller på att fixa en oslo blogg också!! :)

malin said...

"habilibabili"...good times:)!