Wednesday, March 31, 2010

Hit me with your best shot!



Slå på fingrarna, en spark i rumpan eller ett slag på kinden. Inte så mycket i bestraffningssyfte utan mer för att få barnets uppmärksamhet. Känns inte helt OK, i Sverige (som förbjöd detta slutet 60 början 1970-talet) skulle det vara nono men detta land som förbjöd det 2000? Blir trött på mig själv, ska ni åka iväg som au pair, fråga rätt ut "agar/bestraffar ni fysiskt era barn?". Var inte fin i kanten, säger de nej så vet de att du respekterar det och säger de ja-hej då!
Är det okej?


Dessutom har det ingen effekt alls...


Godnatt

Cornelia

3 comments:

Evson said...

gör dom det..? dom "tvingar" väl inte dig att göra det? då är det bara att säga att du inte förespråkar det, vad fasiken det nu heter på tyska... ;) trivs du hittills? lovar att läsa kommentar tillbaka också :) imorgon bitti åker jag! :D PUSS

Lovisa said...

Vaaa. gör dom? jag kommer snart med min buss och räddar dig xD superwoman here i come!!!

Cornelia said...

något ät det nästan varje dag, jag ska ta upp det om några dagar med dem tänker jag. Nej, jag behöver inte göra det. Annat än det och de lite oklara gränserna för barnen så trivs jag allt..:D