Sunday, March 14, 2010

Status-update!

Hejsan!
Jag tänkte att jag skulle vara lite mindre virrig i mitt bloggande och berätta vad det är som pågår. Den 26 mars kommer jag åka ner till södra Tyskland där jag, via Aupair-world.org, privat hittade en familj. Den består av mamma som ska börja jobba efter mammaledighet, pappa som veckopendlar och tre pojkar; 10 månader, 3 och 6 år gamla.

Det är svårt att föreställa sig hur det är och kommer att bli just nu, så jag har ingen riktig koll på hur vecko-schemat kommer se ut (antar att det kan skilja sig ganska mycket). Men den första veckan är hela familjen ledig/har lov så då kommer vi kunna lära känna varandra innan själva jobbet börjar på riktigt. Sedan har barnen ledigt även veckan efter så det kommer nog hända en del då hoppas jag =) Börjar bli lite nervös över språket bara trots att barnen kan en del engelska så är det ju ändå lite lurigt men jag tror att jag snappar upp det ganska fort ändå. Jag har TV på rummet så jag lär ju höra det hur mycket som helst, alla dubbade program liksom :P

Auf Wiedersehen,


Cornelia

3 comments:

Frida said...

Hejsan. Vad roligt :) Jag hittade min värdefamilj på samma sida som du. Och sökte bara på typ andra länder eller någonting sådant. Pappan i familjen jobbar på EU-ambassaden här nere och mamman är mammaledig från sitt arbete i Österrike. Att jag får komma iväg på stranden och ha "semester" är för att familjen åker iväg på olika utflykter och då får jag följa med dom. Hoppas du får det jätte bra i tyskland :)

Matilda said...

Hallå! Va roligt, så du har bestämt din framtid kommande månader? Vart i Tyskland ska du hålla hus? :) När sticker du, en himla massa frågor men nyfiken u know :P Ha det underbart, ta hand om dig! Puss

Anonymous said...

Nice har du varit Aupair förut eller är det första ggr? Låter som en bra familj och det kommer säkert bli jätte bra!!!

//Marre