Friday, April 9, 2010

Framtiden




Vi funderar väl alla ibland (eller ofta) på framtiden, vad gör jag i höst, vad gör jag om ett år, 10 år osv. Hur ska mitt liv bli? Ja, vi bestämmer ju mer och mer ju äldre vi blir, på pappret, fast egentligen är det ju mer så att grejer händer och man hoppar på dem, inte alltid helt genomtänkt och sällan ens 50 % planerat. Dessutom händer ju saker i våra liv man inte riktigt hade planerat, man träffat sin livs kärlek, ens päron splittar, kompisarna drar från stan, någon blir sjuk, man får barn, listan kan göras lång. Så hur kan man ens föreställa sig hur ens liv ser ut om en månad om man inte är bunden till vare sig jobb eller bostad, om livet ligger framför ens fötter?

Vad gör jag om ett halvår, bor jag ens här då? Vill jag fortsätta? Ska jag börja läsa? Jobba med något annat? Resa? Tankarna är många, men bara för att jag vill någonting just nu betyder det allt annat än att jag fortfarande vill det om ett halvår... Hur ser dina framtidsplaner ut?

Hur är det med mig och P då, med min mams, med mina tankar och känslor?

Hoppas ni har en härlig fredag, själv har jag sovit och svettats i solen iklädd shorts och linne och börjar få färg nu :D I sommar kommer bli min brunaste sommar hittills tror jag :D

Cornelia

2 comments:

evson said...

skönt att det inte bara är jag som tänker och tänker på detta!!!! :)

och ja, jag tycker det är både roligt, spännande och sorgligt :P

puss <3

Hanna said...

Som sagt, skönt att veta att det är någon mer än en själv som funderar! :)

Skönt att det är fint vårväder därnere! Passa på att riktigt njuta av solen nu! :)

Kram