Thursday, April 29, 2010

Väldens sötaste bäbis!

Tills jag får min egen bäbis kommer bäbisen här i huset vara världens sötaste. Det är helt otroligt, inte ens när han är sjuk så är han jobbig och gnällig, mest brukar han jollra massa och skratta. Det dröjer nog inte länge tills han börjar prata med tanke på hur mycket han försöker.
Nåväl, kan berätta att det är farligt att vara kvinna ibland, när jag ser bäbisar bli jag så sugen på att själv få barn. Visst rent teoretiskt skulle det ju gå, men jag vill vara klar med min utbildning (i alla fall nästan), någon måste ha fast jobb osv. Men man kan ju ändå få längta lite och titta på babies r us hemsida och drömma sig bort bland barnvagnar och matchande bilbarnstolar. Barn kommer inte hindra mig från att resa i alla fall s för mig får det bli en smidig vagn som är lättrullad och lätt ihopfällbar.
Ganska intressant med hur olika folk tänker över det, det verkar som att vissa vill skydda sina barn så mycket att de sätter livets intressen på paus i 20 år och sedan tar upp dem igen. Jag menar, hur kul är det som förälder att vara så rädd, det är väl snarare bättre att leva och inse att världen inte är så farlig som man trott. Dessutom så blir ju barnen mycket mer världsvana och lär sig ju så otroligt på att se nya platser. Talar av egen erfarenhet haha.. Nåväl, vi får väl se hur mina och Peters olika syn på att resa kommer gå ihop.

Hoppas ni sover gott, det kommer jag göra!

Cornelia

No comments: