Wednesday, May 19, 2010

Blablabla, Lalala

Jag blir så trött på min själv. Här har jag i flera dagar försökt hitta en bra biljett till USA, jag kan välja mellan två flygplatser där som är ungefär lika nära men lyckas inte. Helst vill jag åka atlantflygningen med ett Europeiskt flygbolag typ Lufthansa och vill ju så klart ha en så bra connection som möjligt. Men samtidigt får det ju inte vara för lite tid mellan flighterna. Men jag ska berätta för er att till minsta möjliga pris är mina önskemål inte helt enkla att hitta. Samtidigt tänker jag att om jag hade varit terrorist vet jag inte varför jag skulle åka från Tyskland, vad har en terrorist emot dem liksom? Så då kanske det är lugnt att åka med Continental från Tyskland ändå, har man tur kan man snacka med trevliga amerikaner och dricka cran-appeljuice -mums!! Idag ska jag i vilket fall boka biljett, no matter what!! Jag kan säga er att jag inte är flygrädd, men man får ju vara lite riskmedveten, tänka som fienden liksom :P Det finns ju trots allt anledning att ha typ tre säkerhetskontroller för att åka dit och rädslan för terrorism är ju tyvärr inte helt tagen ur luften. Alltså åker jag helst så mycket som möjligt men europeiska flygbolag, dock kör jag ju bara på mina fellow Star Alliance medlemmar, satsar på guldkortet inom en snar framtid :P

Idag blir det Pick-nick :D
Ha det så bra,

Cornelia

No comments: