Friday, May 7, 2010

Östen med hösten

Hoho!
Jag har redan börjat fundera på vad som händer efter sommaren, är ganska sugen på att börja läsa så beroende på en massa saker så kanske det blir så. Tänkte att jag skulle kolla upp vad det skulle kosta om man tänker typ mikro, damsugare, vattenkokare, tallrikar etc. De blev allt några tusen, samtidigt fyller jag ju 20 och dessutom brukar man väl få inflyttningspresenter också.

Men det är lite svårt samtidigt, eftersom jag fyller i början av juli kommer jag inte veta om jag har kommit in, jag kommer förmodligen inte heller veta om jag vill börja läsa då. Vad är det för idé att ha en mikro stående i min garderob och låta garantin gå ut? Känns väldigt ogenomtänkt, men jag tror att jag kanske ska önska mig det på kort, alltså mina päron skriver att jag får en vattenkokare och så köper de en när det är dags! Dessutom vet jag ju inte hur mitt första tillhåll ens kommer se ut, flyttar man till korridor så behövs ju bara tallrikar och bestick typ.. Tänkte dessutom att man kanske skulle slå en lov på typ myrornas, hittade ju jätte häftiga glas där en gång, lite ugnsformar och sånt är ju alltid bra att ha!
Vad jag egentligen skulle berätta i detta inlägget var att jag redan smider planer för en 20 års fest! Jag tänker fortsätta på temat sött i massor, tårtkalas/buffé, så det är nog dags att börja träna :P Funderar även på att skaffa en glassmaskin, jag som gillar glass så mycket borde ju faktiskt kunna göra min egen, dessutom är ju glass ganska dyrt att köpa..

Nu är det verkligen inte långt kvar tills avresa :D Ikväll blir det Passau och sen kommer jag hit imorgon och sedan blir det till att packa det sista, sova några timmar, upp i ottan och sedan bär det av :D:D

I'm going home to the place where I belong...

Ha det så bra, you know I will

Cornelia

1 comment:

Anonymous said...

Sa du har sagt upp dig ıaf??

//Marre