Tuesday, May 4, 2010

Långtråkigt!!

Jag har så långtråkigt, har typ inte gjort någonting idag, som vanligt..
När kidsen kommit hem har jag lekt lite med dem, men de är ju bra på att underhålla sig själva och är mest i sina egna världar, dessutom är ju mamman också där så jag behövs liksom inte ens för att hålla ett öga på dem. Fattar verkligen inte varför de inte tänkte igenom att skaffa en au pair, verkar ju inte så. Har ju inte haft något schema eller uppgifter som varit mina någon gång så är väldigt säker på att hon inte ville ha en au pair från början. Just idag känner jag mig väldigt arg på det, längtar efter ett tillfälle att kunna konfrontera henne. Att kunna berätta för henne att det är dags att växa upp, man ignorerar inte saker/människor man inte gillar, det trodde jag man visste som vuxen. Men jag har ju blivit ignorerad av henne ända sedan jag kom hit, en himla tur att jag slapp stanna här någon längre tid. Fem dagar kvar, det är fem för mycket, okej kanske fyra för mycket ska nog träffa min kompis imorgon och gå på en lite oktoberfest. Så jobbigt när man ska ta sig bara, antingen tåg eller köra men trots att det går dubbelt så snabbt måste man hitta parkering och det är inte billigt heller.. Hade vi bara varit hos henne hade det inte varit några problem, hon bor typ i skogen så det finns gott med plats för en bil men vi får väl se.. Vill nog helst köra ändå så jag ska försöka fråga mamman om det går bra idag, vet dock inte riktigt hur jag ska bryta tystnaden och försöka att inte ha en så stor utläggning liksom.. Måste dessutom köpa present till bäbisen för han fyller ett år på torsdag, alltså ännu en anledning till att åka till Passau!

Ha det så bra, längtar till Söndag!!

Cornelia

1 comment:

Lovisa/sambo/särbo/"eh du där"/guiden said...

Shit jag blir tom irriterad av att läsa detta! hur behandlar de dig egentligen? skönt att du ska få komma hem till sverige!!!! :D <3 håll ut inte lång tid kvar lovar!!