Saturday, May 15, 2010

Scrubs

När jag åker till USA brukar jag alltid ha en liten shoppinglista med mig eftersom allting är så mycket billigare i detta underbara land. Förra året när jag jobbade försökte jag att ha kläder jag egentligen aldrig använde, t-shirtar och byxor jag inte gillade eller som var gamla och slitna. Kändes ofräsht att slita och använda mina vardagskläder till att ibland behöva städa ganska äckliga utrymmen eller riskera att komma i kontakt med kroppsvätskor osv. Dessutom kan det ju bli otroligt svettigt när man en varm sommardag flänger runt och städar eller ska duscha någon.. Hur som helst, jag är mycket glad över USA:s privatiserade sjukvård, man kan nämligen köpa scrubs, som dessutom är skitsnygga. När jag åker till staterna ska det allt investeras i några!Snygga va?
På tal om sjukhus så har jag precis börjat kolla på spin-off serien Private Practice där Addison från Greys Anatomy börjat jobba på en privat klinik i LA.

Ha det bra =)

Cornelia

No comments: