Sunday, November 21, 2010

Nitton- Tjugo-Tjugoett

Hoho!
Nu ska jag försöka ge en uppdatering. Jag kom hit i torsdags sent på kvällen, var helt slut efter att ha haft en helt sjuk åktur ner hit och skrattat och flamsat hur mycket som helst! Känns verkligen skitbra med familjen och jag har svårt att se att detta inte skulle funka.. Båda päronen är jätte härliga och jag och hunden är kära :P Jag och Grady (barnet) bondar så smått men det blir bättre och bättre. Är beredd på att det tar lite tid och jag är väldigt glad att D (mamman) ska vara hemma nästa vecka så hon verkligen kan få in mig i rutinerna och hur man hanterar honom i olika situationer. De använder sig av Time out vilket jag tycker är skit bra, jag har lärt mig av supernanny så jag vet hur det går till och det verkar vara väldigt effektivt!

Igår va vi på banken och fixade konton, fixade Social security nr och va på MVA för att se vad jag behöver göra för att få körkort!

Idag har jag och Grady lekt en del och sen hängde jag och D i soffan och kollade på serier. Har packat upp lite idag och varit på target för att köpa lite nödvändiga saker till mig och dem. Pratade lite med deras gamla au pair som kom förbi och det känns skönt att veta att jag alltid kan höra med henne och det är något..

Ikväll gick vi ut och åt på en mexikansk restaurang, gott men jag fick lite huvudvärk av all TV-tittande så jag var glad att vi inte satt där hela kvällen.. Imorgon ska grannarnas tvååringar ha födelsedagsparty så jag ska få träffa lite av grannskapet vilket ska bli trevligt.. När jag uppdaterar imorgon ska jag posta lite bilder, får lägga ut bilder på allt så ni kommer få se mycket av mitt liv :)

Ha det så bra, och glöm inte att kommentera för glatta livet vare sig jag känner er eller inte!

Cornelia

2 comments:

Malin Bogren said...

Härligt o höra corns! I know you can work it out! :)
Avundsjuk på dig som börjar din resa, min går ju mot sitt slut..

My said...

härligt att allt är bra! ja, vi vill se bilder :D KRAM