Tuesday, December 21, 2010

Bra au pair

Tisdagar är G:s lediga dag denna terminen, ingen skola, inga aktiviteter. I början tyckte jag att det var lite synd för jag hade så mycket idéer.. Men de senaste tisdagarna har ag inte lyckats så bra med att ge honom en rolig dag.. Förra veckan försökte jag hitta ett ställe som heter Playseum där man kan leka med massa grejer, men hittade inte dit.. Så idag tänkte jag att vi bara skulle hålla oss i grannskapet. Här finns ju både en park, två lekplatser och så har de gungor i trägården, så jag tyckte att det skulle kunna underhålla oss. Det är runt nollan här men fint väder med sol och ingen blåst så det kändes bra att vara ute.

Först åkte vi till target, det behövdes fler lådor och presentpåsar till huset så jag skaffade det.. Vi gick och fikade på starbucks och G var en liten lustigkurre.. :D Så idag kände jag mig som en väldigt bra au pair som gjorde dagen rolig för Grady :D Nu tror jag att han sover gott efter den friska luften och buset utomhus :D

Snart blir det skype med päronen!

Ha det så bra

Cornelia

No comments: