Friday, December 24, 2010

Halsfluss inte ett plus

Tidigare i veckan tyckte jag att jag kände mig bättre och trodde att min förkylning var på väg bort.. Men igår vaknade jag med, vad som kändes som två tennisbollar i halsen och då kände jag att jag hade fått nog.. Efter att ha varit förkyld i flera veckor kändes det inte OK att nya symptom skulle dyka upp nu så vi bokade tid hos en läkare, visade sig att jag har halsfluss och har nu fått tabletter mot det.. Har inte känt mig så dålig eller så men gott att äntligen kunna bli av med detta!!

Jag lämnade fram mitt försäkringskort och hade förväntat mig att betala en del av summan själv, men så dyker en snubbe upp som börjar snacka om att de inte accepterar utländska försäkringar och massa strunt.. Och han sa att det skulle kosta $198 vilket fick mig att verkligen börja tvivla, efter att jag förklarat för snubben att min försäkring är från USA, jag är utländsk men inte min försäkring så ringde han någon och jag behövde bara betala $35 och eftersom detta var sent på kvällen, dagen innan julafton fick vi besöka tre apotek innan vi hittade något som var öppet.. Sen fick vi vänta betydligt längre än de 10 min de snackade om och kom inte hem förrän 23.30.. Mitt besök var 20.40 så det hela tog sin lilla tid.. Men härligt att fått något för det iaf..

Hoppas ni har det bra,

Cornelia

No comments: