Monday, December 27, 2010

The sunshine state!

Kära läsare som enligt statistiken finns där men enligt kommentarerna inte..
Något som är ganska skoj är att jag flyger med familjen till Florida den 12:e Januari och stannar till den 18:e, vi åker till Naples där mina v-morföräldrar hyr en lägenhet.. Först skulle jag inte med då det skulle bli för trångt men sen verkade det som att jag skulle kunna sova på en luftmadrass och de ville hellre ha mig där än att jag åkte till Mexico som tydligen är väldigt farligt just nu..

Är väldigt glad över detta då jag nu kommer till solen i vilket fall som helst!

Hoppas ni har det bra

Cornelia

4 comments:

Jan Skopal said...

Hej Cornelia
Vi finns här och läser men jag har tidigare inte tagit mig tid att hitta hur man kommenterar. Nu när du uttryckligen skriver och ber om kommentarer så försöker jag med att kommentera. Hoppas det lyckas.
Vilket lyxliv - åka till Florida mitt i vintern är inte pjåkigt. Det kanske inte är sommarvärme så att man kan bada men det kommer säkert bli bra mycket varmare än vad du har i ...vad det nu heter där du är nu.
Mexico är också intressant men det är helt klart farligare även om man inte skall låta sig skrämmas av alla medai rapporter. Man skall ha jätteotur för att vara på fel plats vid fel tillfälle för att kan skall råka illa ut. Det gäller att inte röra sig på udda ställen på udda tider. Håller man sig till turiststråken i större städer är det säkert inte frligare än i andra städer i tredje världen. Det kan hända hemma också även om det säkert är mindre sannolikt. Florida blir bra det också.

Hälsningar
Jan, Birgitta o Peter i Borgeby

Jan Skopal said...

Cornelia
Nu skall päronen skriva en kommentar till dig och jag känner mig stolt över att de ringer mig och frågar om hur man kommenterar. Kul va...??

Jan Skopal said...

Cornelia
Nu skall päronen skriva en kommentar till dig och jag känner mig stolt över att de ringer mig och frågar om hur man kommenterar. Kul va...??

Anonymous said...

Du har ju inte instruerat oss, prickigkorvketchup - God damn it!

För övrigt tror jag att det blir möcke bättre om 'päronen' åker med till Florida, än att du gör det!