Wednesday, January 5, 2011

Updates

Nu ska jag berätta vad jag har haft för mig det senaste..
Nyår firades här hos mig, elva tjejer var vi, två svenskar och resten tyskar haha.. En del hade jag inte träffat tidigare men det var ganska trevligt ändå.. Det var en del turer fram och tillbaka innan men blev ganska bra till sist..

Nyårsdagen vaknade jag med sju tjejer sovandes i min källare, de flesta drog ganska tidigt men Katrin, min Svensk här i krokarna stannade lite längre så vi drog till Panera Bread och fikade och hade det trevligt.. Var hemma som hastigast och var inte säker på om jag skulle ner till DC elle inte. Skypade med päronen och fick reda på att mina kära vänner i princip var i DC så jag körde så fort jag kunde till metro stationen och mötte upp Malin och Stina.. Supermysigt och kul, sov över i deras hotellrum och sedan utforskade vi DC dagen efter.

I måndags passade jag grannens tremånader gamla bäbis, hon hade lite ärenden att göra så jag hoppade in eftersom G var i skolan.. Så himla mysigt att gosa med en sån liten söting, längtar tills "våran" lille skrutt kommer!!

Igår var G och lekte hos grannen medan jag uträttade ärenden och sen hade han simning efter sin tupplur..

Idag hade jag möte med en Counseler på Montgomery College, eller en gruppsession.. Fick reda på resultatet på mitt engelsktest, ganska bra men ingenting kan någonsin vara enkelt verkar det som.. Måste snacka med läraren som ska hålla kursen, tror dock att jag bara ska audita min klass vilket innebär att jag inte gör några prov men får ett intyg att jag varit där. Hade ju tänkt ta en credit class först så att jag gjorde allt, men insåg nyss att jag ju ibland inte kommer kunna gå på lektioner om jag är iväg och reser som om två veckor tex.. Så därför är det bättre om jag slipper den pressen och att vara bunden så mycket..

I helgen ska ja till NY och träffa mina kära vänner, har inte hört ifrån dem så är inte helt säker på precis när jag är där men kul ska det bli :D

Hoppas ni har det bra

Cornelia

1 comment:

Issa said...

Åh va kul du vekar ha. Nyår här hemma var toppen, men nog om det ;)
Ja o Patte sitter o kolla på biljetter nu, men inte helt seriöst än. Men vad tror du om att vi kommer i juli?
Vet du nått bra boende ( vi kan tälta i trädgården) i W som är billigt ;) Vi kan heller inte bestämma om vi ska åka till o från NYC eller om vi ska flyga till NY och hem från W eller vise versa