Tuesday, October 24, 2006

Tja!

Till tonerna av Tiny Dancer, en av mina ABSOLUTA favoriter, av Elton John sitter jag här och försöker skriva i min lilla blogg. Jag har faktiskt värsta storyn, i Sverige så kommer ju inte någon fram till en på bussen, och kör värsta snabb intervjun. Jag varnar er, åker man skolbuss 9601 i Russell County, KY och heter Cornelia så händer det!

Här sitter man, Helt oskyldig och lyssnar som bäst på "Gabriellas sång" men Helene Sjöholm, och plötsligt kommer en kille och sätter sig bakom några tjejer som sitter precis i sätet över gången från mig. Han e riktigt snygg, och jag ska ju erkänna att jag har spanat in honom lite grann men han har som typ alla andra flickvän så det är ju "förbjuden frukt" så att säga, det blir liksom till att se, men inte röra!
Vad gör inte denna killen då, och typ hoppar i sätet bakom mig och börjar snacka med mig ^^ Jag blev Ganska häpen! Så nu har jag sett hans körkort hunnit berätta att jag har rest as mycket, och att USA e anorlunda.

Amerikanarna överträffar ju varanda gång på gång!! Folk frågar om man spelar fotboll, Nej! Folk börjar "dansa" (hrmm..) med en och andra frågar i lunchen om man känner för att dejta honom, och inte bara en gång! Jag kan ju säga att jag bara tydligareoch tydligare kan se skillnader dyka upp hela tiden!
Jag sa alltid till min kompis S, att killarna kommer ju inte direkt stanna en i koridoren och fråga om man känner för en dejt, men det har ju praktiskt taget hänt mig, dock inte i Sverige, Tyvärr!! Kanska komiskt!

Jag vill också berätta ett till äventyr som går av stapel i maj någon gång. Jag ska till New York! :D:D Japp, The Big Apple, staden som aldrig sover...

JAG SKA TILL NEW YORK, NY !! :D:D

Ha det bra, PussPuss

Cornelia

No comments: