Monday, March 16, 2009

Drinktips!

Igår kollade jag lite efter drinkrecept eftersom jag blir så irriterad när man letar efter drinkar och de man får upp innehåller typ tre olika, konstiga spritsorter som jag inte har. Den mening jag just skrev måste ju låta ganska konstig eftersom jag ju just skrev att massor med sprit irriterar mig. Men lugn, jag är icke berusad.. än haha. Nu skrattar jag åt mig själv. Det jag ville åstadkomma med min research var att se vilka spritsorter jag skulle behöva för att blanda mig en god drink eftersom jag snart ska ut och resa.

Jag upptäckte snart att systembolaget kan mer än att bara sälja alkohol, på deras hemsida kan man söka på drinkrecept utifrån smak: surt, sött, fruktiga, bittra etc.

Jag hittade en del intressanta recept som jag skulle vilja testa! Jag ska meddela alla att de recept jag länkar till är de som fanns under kategorin Syrliga!

Drive: (Till den dagen jag får körkort haha)
Flamingo

Don't Drive!
(Tiden före körkortet ;)

No comments: