Monday, March 23, 2009

Skåne

I helgen har jag befunnit mig i sydligaste Sverige. Vi började i Lund och sedan ner till Malmö och Ikea, sedan drog vi vidare norrut mot farmor och Höganäs.
Jag körde delvis dit och hela vägen hem. Någonting spännande som hände i Göteborgs rusningstrafik var att jag körde och det gick ganska långsamt på e6 norr om Götebörg, i körbanan norrut är det också kö och de står nästa helt stilla. Plötsligt yr ett dammoln upp och en polis kör hur fort som helst, men eftersom det var fullt med trafik i båda körfälten fick den köra på väggrenen med tjutande sirener. Bara någon minut senare kommer en anna polisbil, också utryckning, men på andra sidan om trafiken. Total passerade det fem eller sex polisbilar och när vi kommit en bit fram ser vi att det står en polisbil parkerad i omkörningsfilen i motsattriktning, men två poliser står precis vid kanten av vänstra körfältet där jag kör, och det såg ut som att de hade spikmattor bredvid sig, detta gjorde mig nervös och jag tänkte i mitt stilla sinne att "nu tar det mig". Jag och modern började spekulera i om det rörde sig om rån men tyvärr har vi inte fått reda på vad det var som hände.

Någon som vet?

Ha en fin dag =)

No comments: