Wednesday, March 18, 2009

Stört!

Det är typ den bästa rubriken jag kunde sätta...
Idag hände en väldigt konstig sak, eller två konstiga saker till och med, och om samma sak.
Först får jag höra att jag har sagt någonting till en person som jag inte har gjort. Och sedan får jag höra att någon har överhört en konversation mellan mig och någon om att jag skulle flytta till Thailand och att jag var sur på Peter- mycket skumt.

Men hur tacklar man problem? Jo, tre-stegs metoden:
  1. Identifiera problemet= Jag förstår inte vad det är
  2. Tänkbara lösningar= kan inte hitta några
  3. Handling= Konfrontation
Som ni ser planerar jag att gå direkt till handling eftersom jag inte ser vad problemet är och kan ju då inte hitta någon lösning, därför går jag direkt på trean. Imorgon blir det konfrontation och sedan tror jag att jag och Peter kommer att slippa problem och näsblötning av den graden vilket också är mitt mål.

Ännu en underbar solig dag (som jag inte njöt av)

Cornelia

1 comment:

Anonymous said...

haha sikken plan ;) den ska jag nog börja använda oftare!!!

det är 70 dagar (69 nu) tills Cenny kommer hem, så kanske 76 då till studenten :P

men det är dags att tänka corre ;) haha nej chilla :D