Tuesday, April 28, 2009

Förfärliga upptäckter!

Jag surfar runt på internet, jag är på jakt efter ett par snygga feminina skor i glada färger. Till en vit studentoutfitt tänker jag att man ju måste spica up det lite med ett par fräcka skor. Jag har dessutom ett stort intresse i coola och snygga skor, som dessutom finns i min storlek och till nöje för min plånbok.
De som känner mig vet att jag har ett par skor som är oranga, guldiga och vita. Jag har ett par andra som är rosa och har palmer på sig. Och de paret jag använder mest i dessa dagar är mina mörkgröna lackskor från lacoste som jag fyndade på mellandags-rean.

Jag vet inte vad som har hänt, men jag gick in på några olika hemsidor; halens.se, ellos.se, have2have.se osv.

Jag gick igenom alla deras skor och det var en FÖRFÄRLIG syn! Platå, skinn och gräsliga färger som var MÖRKA!!! Vem har Mörka skor på sommaren med platå och som ser ut som något personerna i That's 70's Show skulle ha på sig, inte Sex and the City!

Jag vet inte hur jag ska hitta skor, för jag vill inte se ut som en medeltidsmänniska eller en från 70-talet. Jag fattar inte hur modet kan vara så här, jag blir verkligen upprörd! Skor är ju det man kan ha i alla världens (GLADA) färger utan att det är konstigt, jag vill inte ha svarta skor för det är ju tråkigt. Skor ska vara i helt galna färger och kombinationer, men det Gräsliga jag har sett får mig att helt tappa fattningen.

Allvarligt talat finns det inte en chans att jag tar på mig några av de "skapelser" som säljs, jag vet inte ens hur jag ska uttrycka min missbelåtenhet och häpenhet över hur skoutbudet faktisk ser ut, vad har hänt?

Min jakt fortsätter helt klart, och jag hoppas att det inte är förgäves!

Sköt om er,

Särah ta hand om dig nu och handla skor!

2 comments:

Issa said...

Har du kollat in Nelly.se
Asos.com
Bubbleroom.se
?

Cornelia said...

ja, ingen lycka efter färglada skor =(