Friday, May 15, 2009

Fullt ös, medvetslös!

Den senaste veckan har jag haft ett omänskligt tempo. Det hela började väl någonstans i Söndags då jag ställde mig frågan, Hur ska jag hinna detta? Jag blev liksom chockad, det var liksom mer saker som skulle hända på en vecka än vad jag har gjort de senaste fyra veckorna. Jag skulle ha hemtenta i Religion, rapport i Psykologi och som om detta inte var nog på drygt en vecka, skulle jag skriva en krönika i Svenska. Sedan skulle jag repa en hel kväll och ha föreställning en hel kväll, det blev alltså två hela pluggkvällar som försvann. Jag är uppe i något sorts högvarv, jag har verkligen aldrig varit med om detta tidigare, jag känner mig inte mänsklig, mer som en maskin som gör hur mycket som helst på samma gång.

Nu har jag bara en sak kvar att göra, och den måste jag lämna in senast imorgon, det finns liksom ingen återvändo. Egentligen skulle jag ha åkt till Göteborg imorgon, och det var kanske lite väl orealistiskt, men nu har det blivit avbokat och det kanske nästan var tur det. Nu har jag hela dagen på mig imorgon, och det betyder att jag faktiskt inte behöver plugga idag, eller ikväll. Jag pluggade i morse, och förut när jag kom hem, så jag har ju helt klart gjort en hel del idag!

Men jag hoppas att jag aldrig behöver ha så här mycket att göra igen, för en vecka visst... det klarar jag väl, men alltså månader?! Det skulle liksom aldrig fungera, inte någonsin, jag förstår folk som går in i väggen!

Det har, som jag brukar säga, varit Fullt ös, medvetslös!

Sköt om er =)

No comments: