Monday, July 27, 2009

Do we never walk alone?

Dagen kommer, och den kommer närmre.. Mycket närmre! Tidigare har det varit ett halvår kvar, sedan några månader, tid som jag fortfarande har haft på schema. Även nu under sommaren har jag haft schema på när jag ska jobba och inte, jag har fyllt mina dagar med att jobba, träffa folk och vila. Det har varit skönt, folk har precis som jag haft saker för sig och min vakna tid har varit fylld med någonting. Men den 15: e augusti är den första dagen i mitt liv då jag kommer stå med tomma händer och inte ha något att göra. Folk kommer börja läsa, fortsätta jobba och ha någonting att göra och någonting att sträva mot men inte jag. Inte för att jag inte vill, utan för att jag inte vet vad jag vill. Jag har en möjlighet att styra mitt liv i precis vilken riktning som helst, jag kan resa var som helst, bli vad som helst och göra vad som helst... Det är problemet!

Jag skulle behöva någon som kanske inte riktigt vet vad den vill, men som vill ut på äventyr, inte en vecka eller två, utan på obestämd tid. Någon som inte är osäker eller känner att den inte vill binda upp sig eller bestämma sig nu. Jag letar efter någon som säger; visst, när åker vi?

Finns du där?

No comments: