Thursday, November 5, 2009

Skrämselpropaganda!

Jag tillhör förmodligen de få som kommer dö av svinis. Jag är inte sjuk, än! Med tanke på hur lite jag tror att jag kommer bli sjuk och hur jag berättar att jag troligen aldrig ens haft den vanliga influensan, förmodligen är jag den största riskgruppen. Till råga på allt har jag ju så klart inte vaccinerat mig, jag ska ut och resa tåg,buss och flyg. Jag ska tillsammans med drygt 150 andra unga människor bo och leva på ett hotell under en månads tid, i Spanien. Förvisso finns det inte några konstaterade fall dit jag ska, men ändå...

Jag kommer få svininfluensan, intala mig själv att det inte är så farligt och att det är en vanlig influensa, sen kommer jag ligga där uttorkad och hosta ut först den ena lungan och sedan den andra, sen kommer jag dö!

Idag har jag lyssnat på radionyheterna flera gånger, så nu fattar jag varför folk skräms så, det är ju nämligen målet!

No comments: