Wednesday, December 16, 2009

Idag

Dagen har faktiskt varit produktiv idag!
Jag har gjort misslyckad kola som aldrig vill stelna, inte ens i två minusgrader?! Jag har lagat mat till mig själv och det var gott! Dessutom har jag köpt alla nödvändiga julklappar, får se om det kanske blir någon mer. Okej, jag har inte köpt till min P, och det mina vänner, är inte helt enkelt! Fast jag har allt idéer så jag tror det kommer bli bra ändå :D

Jag tycker ofta att det är svårt att hitta på presenter, för oftast har vi ju det mesta vi behöver. Men för något år sedan upptäckte jag något, Unicef har nämligen en gåvoshop där man kan köpa saker till Unicef, som vaccin, vätskeersättning och allt möjligt som människor faktiskt behöver, och som kommer bli mer uppskattat av någon där ute än vad vi i västvärlden någonsin kommer uppskatta våra julklappar och presenter.

Jag tror vi är många som vill rädda världen, men hur många av oss försöker göra något åt det? Nu är det så enkelt att göra något så... Dörrarna står öppna till Unicef

Ha en härlig vinterkväll!
Cornelia

1 comment:

Anonymous said...

Hej Corre! Har kommit hem nu efter...hum...14 timmars resa! Veckan i Andorra har varit dajlig, men internet har varit dåligt och med bara en dator på hela hotellet som funka så tänkte jag att jag lägger upp allt Andorra matrial nu när jag kommit hem! ;) Dock e jag för trött för att göra det nu, men det blir ordning och reda imorgon *smile* Kul att se att du iaf har fortsatt bloggandet trots att jag halkat efter. Vi hörs, kanske redan imorgon då jag tänkte ringa dig och snacka "gamla" *skratt* minnen från vår till tillsammans. Chio så länge *Ahhhahaa* (Jag gjorde den roliga minnen du vet!

//M