Saturday, January 9, 2010

Det finns kärlek till dig, fast mitt hjärta är kallt!

Idag åkte min pojke tillbaka till Jönköping vilket ju så klart var sorgligt, framförallt som han nu har varit hemma så länge att jag verkligen har vant mig vid att ha honom här igen.. Dessutom vet jag inte riktigt när vi kommer ses igen eftersom jag ska iväg på olika håll och verkligen inte vet hur mycket pengar som kommer finnas kvar på kontot efter New York och sedan tåg till och från Danmark... Och till Norge tror jag att jag får ta lån från päronen för att sedan kunna betala tillbaka efter lönens antågande!

Idag ska jag träffa Malin som är min resekamrat till NYC, vi ska ladda med Sex and the City och Pizza och planera lite. Igår länsade jag biblioteket på böcker om New York, jag och Malin lyckades ju så klart få samma guidebok i julklapp vilken verkar bra men lite kortfattad info och historia om sevärdheterna så det fick bli fyra till haha :D




Nästa vecka har jag en hel del saker för mig som jag skjutit upp från denna veckan. Tvätta, städa rummet, packa, ringa Jönköping och säga att jag inte ska börja läsa, ringa äpplet och be om arbetsintyg + referens, skicka iväg datorn för byte av tangentbord?

Nu ska jag ägna mig åt min favoritsysselsättning - FIKA!

Happy Days!

Cornelia

No comments: