Monday, January 4, 2010

Kärlek till musik, music till kärlek



Jag älskar musik och relaterar väldigt mycket till olika låttexter. Ibland så vill jag skriva en låt till någon men tänker att jag ska ta bara en del, men när man sitter där och läser igenom texten inser man hur bra hela texten är och att man inte kan ta bort något för att allt är lika viktigt och hänger samman så bra. Exempel på detta fick jag senast nyss när jag skulle sms:a en bit av wonderwall som för övrigt är extremt bra både i original och med Ryan Adams. Även när jag skulle skriva Frank Sinatras New York, New York så passade allting liksom så bra- Copy-Paste används flitigt på min dator :P
Kärleken kan trotsa så mycket, stå emot så mycket och svika en så mycket,
What's good might come back and bite you in the ass!

Nu kommer jag sent i säng igen, inte så bra!
Godnatt på er alla,

Cornelia

No comments: