Monday, January 11, 2010

När jag väl får tummen ur...

Så lyckas jag faktiskt vara väldigt produktiv. Har jag en lista funkar allt för jag har redan prickat av en del från min lista:

  • Tvätten är i maskinen
  • Rummet är både dammtorkat och damsuget, orkar jag torka golvet?
  • Högskolan kan nu se sig en mycket lovande student fattigare
Promenaden står nu på tur. Tänker också att jag kanske ska ta och berätta lite mer om min NY resa och vad vi planerar att göra..

Med risk att jag låter riktigt gammal nu så tänker jag ändå berätta om lite tankar jag har med min blogg. Det är ju faktiskt så att jag har varit med om en del i mitt liv, en del har jag skrivit om här och annat har jag inte skrivit om alls. När jag var 16 år åkte jag till exempel till USA i ett år, jag har rest en hel del till olika delar av världen och har många planerade. En annan ide jag har är att börja skriva på engelska, dels för att jag har amerikanska vänner som kanske skulle uppskatta det och eftersom, främst USA, inte får så mycket news om resten av världen så skulle det nog kunna bli intressant att läsa om hur det är att leva i Sverige. Jag har även funderat på att byta bloggportal. Det är ju trots allt så att jag har en hel del kärlek till världen och USA ligger verkligen i topp, fantastiska människor, natur, städer, mentalitet, listan kan göras lång. Men jag har inte fått tummen ur, dels kan jag inte riktigt bestämma mig vad jag vill- ovanligt? Nej!

Någon som har en tanke?

Nu ska jag äta pasta tror jag och sedan promenad och sedan New york Major planning!
Hoppas ni har en bra dag =)

Cornelia

No comments: