Sunday, January 3, 2010

Nursing school

Just nu kan jag berätta att jag är aningen lost. I början av hösten var jag sugen på att börja läsa, men jag ville samtidigt bara testa på att göra massa annat för att veta att jag verkligen ville bli sjuksköterska som jag kände då och fortfarande känner nu. Mest för att jag var nyfiken sökte jag till sjuksköterskeprogrammet på några olika håll i landet och blev antagen!
Inte förrän nu, har jag tänkt på skillnader i utbildningen på de olika högskolorna, hur staden är och allt annat som gör att man fastnar för en speciell stad och dess universitet/högskola.

Jag kommer fullfölja min vår/sommar-plan och alltså inte börja läsa riktigt än. Men jag måste medge att jag är sugen! Så högskoleprovet skall göras igen för att jag vill kunna få större valmöjligheter att komma in där jag vill, vilket jag ännu inte riktigt vet var det är.

Nu bör jag sova, vi får se hur det går haha!

Cornelia

3 comments:

Sofie said...

Kom till Umeå!! =)

Cisrku sofia said...

Nej hon ska uppenbart till Uppsala. Skandinaviens bästa universitet och ligger på listan över världens bästa samt har Sveriges bästa studentliv!

Cornelia said...

haha, vi får väl se var jag hamnar, jag har ju lite tid till hösten om jag fortfarande känner för det då :P