Sunday, March 28, 2010

Au Pair- alive!


Hejsan alla mina läsare!
Nu är jag framme i Rottalmünster, kom igår i bil med mina päron och åt en "sista" middag med dem igår kväll vilket var lite sorgligt. Päronen åkte vidare till Prag och jag stannade här. Idag har kidsens päron försökt bygga ett växthus och det gick väl bra, fast när vi var ute började det regna hela tiden så det störde ju lite.. Barnen är härliga och verkar älska mig, lite jobbigt just nu att jag inte fattar nästan något av vad de säger bara.. Men de är goa och har hur mycket energi som helst :P

Det känns lite skumt att vara här, jag fattar det inte riktigt. Men jag hoppas att jag kommer lära känna folk här snart, kanske inte ultimat att bo i en miniby men i Passau finns massa couch surfare iaf så det är ju mycket lovande, en har redan hört av sig =)

Är det någon av er som är sugna på att bo på hästgård och vara barnflicka här också så hör av er!

Ha det så bra,

Cornelia

3 comments:

evson said...

BOR DU PÅ EN HÄSTGÅRD??!! herregud, denna lilla detalj har klart utelämnats!! jag är frivillig?!

hoppas du har det superbra, men det verkar ju som du trivs hittills iaf :) vi hörs av så mkt vi kan, jag läser din blogg flitigt :D

puss puss <3

Issa said...

Tänkre precis desamma!! När kan jag komma :)

Cornelia said...

Förtydligande: Vänner till min familj har en hästgård och söker au pair och min vp undrade om jag kanske hade ngn kompis i så fall..