Monday, April 19, 2010

Weekend

Hallå People!
Igår var en ganska härlig dag, jag hade stämt möte med en tjej jag snackat med på fejjan som bor i närmsta stad. Tåget tar en timme, med bil tar det halva tiden.. Jag åkte tåg då jag kände mig lite lost med att köra och parkering och allt, visade sig sedan att det gått lika bra att köra, men oh well. Pocking hållplats ville tydligen inte att jag skulle köpa en biljett när automaten vägrade ta min €20 så jag blev erbjuden av en kille att åka med på hans flerpersonsbiljett och jag är inte den som är den, hade sällskap hela vägen och var himla kul att snacka.

Väl i Passau möttes jag och tjejen och drog till Donken, gick en sväng i stan och sedan hem till henne i Österrike, precis över floden :P. Hon bodde himla mysigt och vi diskuterade idol och jag visade henne våra svenska "stjärnor", sedan kom tre kompisar till henne som var jätte trevliga. Vi fixade mat och satt och snackade, väldigt öppna och härliga, ska definitivt träffa dom igen. Väldigt skönt att börja lära känna folk här, började känna mig riktigt desperat där.. Imorgon ska jag eventuellt dit igen, tror dock att alla tjejerna är i skolan på förmiddagen. Bäbisen ska nämligen få röntgat sina lungor och båda päronen ska med. Så antingen hänger jag med fast typ hänger i stan eller så är jag hemma fast med treåringen då. I Passau skulle jag kunna shoppa, fast då själv -inte så kul när man lider av beslutsångest, dessutom sparar jag mig nog till München i helgen. Här skulle jag kunna köpa hårfärg och lite annat, har dock treåringen på halsen kan vara bra eller dåligt osäker än :P Eller så hänger han ändå med till Passau, fast han vill nog gärna vara kvar med mig =) Kanske får det blir lekplats och glass och en tur till Lidl eller något..

Ha det bra People

Cornelia

No comments: