Saturday, April 17, 2010

Helgens baravder!

Imorgon ska jag faktiskt umgås med någon, helt otroligt!! Ska bli väldigt roligt, hon har själv varit au pair i Virginia i tre år så jag tror att våra möjligheter att kunna kommunicera är ganska stora =) Fast det kan hända att min hjärna kommer protestera och att det kommer ta lite tid för mig att faktiskt få fram det jag vill säga, på rätt språk :P
Får ta ett snack med päronen om hur jag ska komma dit och så, antingen skjuts till pocking och tåg eller så tar jag bilen. Jag tänkte dessutom passa på att berätta för dem om mina München planer, så att jag sliper ta det på tyska, måste fråga Sara om vi kör fre/lör eller lör/sönd. Tänkte även jag skulle fråga hur vi gör med bensin och mina mobilkostnader. Fick ju en telefon som jag inte haft anledning att använda än, men jag vet inte om det är "flat rate" eller hur det är och hur mycket jag får per månad eller så. Känns lite onaturligt att ta upp såna här saker, men till skillnad från UB så är jag ju här för deras skull. I helgen sätts poolen upp här, kommer dock dröja några veckor innan det är badtemperatur men härligt ändå =)

Hoppas vi kan shoppa lite imorgon, känner verkligen för det och måste skaffa hårfärg, det börjar se riktigt dassigt ut!

Nys hängde sig min dator, när jag startade om den tänkte jag föna klart mitt hår, sagt och gjort. Håret fönades och eftersom det är en amerikans hade jag även en adapter, eftersom jag även köpt min plattång där så skulle jag dra ut allting. Osäker på vad jag tänkte och hur jag lyckades, men jag kom åt den amerikanska stickkontakten som fortfarande satt i adaptern- Bsssssss!! Jag får ström i mig, mycket obehagligt, har aldrig varit med om det tidigare men helt stört och otrevligt var det, tror jag struntar i att platta håret idag i alla fall!
Hoppas ni har en bra helg,

Cornelia

3 comments:

Issa said...

hmm låter ju inte så nice de där med strömmen. Skönt att du lever iaf :)
Jag saknar dig allt ska du veta.. :)

Mathilda said...

Läskigt med strömmen.
Jaa, det var hemskt men det gick ju bra som tur var!
Är du också au pair? kul :)

Cornelia said...

Ja, strömmen var faktiskt himla läskigt, fattar nu varför man barnsäkrar alla eluttag =) Yes, jag är också au pair, fast Europa, är lite sugen på att åka till USA efter detta. Kul att läsa din blogg! :D