Friday, April 16, 2010

Heute


Idag har jag och bäbisen varit på promenad. Mysigt och jag kände mig nästan som en mamma :P Funderade på om alla vagnar var så tröga, tyckte att en trehjuling skulle vara lättmanövrerad med tyckte tvärt om, eller så är det ovana. Idag är städerskan här så vardagsrummet ser ganska kul ut med en hage som står på högkant och sofforna mitt i rummet, men det blir rent och fint i alla fall. Mamman hämtar upp barnen och sedan åker dem direkt till hennes Oma i Passau, skrev till en tjej som erbjudit sig att ta en fika i veckan med mig att jag skulle dit och väntar ännu svar. Annars tror jag nog att jag hänger här, kan ta igen lite sömn om inte annat. Min granne som inte bor här i veckorna kommer, som jag förstått det, hem varje helg så jag hoppas att vi kanske kan umgås lite, chattade med honom på fejjan och han verkade trevlig och rolig.

Så en ganska lugn dag idag, bäbisen sover fortfarande (tror jag) och mamman skulle någonstans på ett ärende.

Ha det så bra

Cornelia

2 comments:

Lovisa said...

Saknar dig <3
vad kul att få nya bekantskaper!

Cornelia said...

jag med, och ja det håller jag med om =)