Tuesday, August 31, 2010

Att tacka nej till en Värdfamilj

Jag tänkte att några av er kanske vill ha tips på hur man vänligt tackar nej till en värdfamilj, detta är vad jag har skrivit när jag har mailat och tackat nej som svar. Jag tycker också att det är bra att skriva vad anledningen är, eftersom båda familjerna jag har tackat nej till verkligen lät trevliga så tyckte jag att det var viktigt att framhålla.

"Hi! I'm Cornelia Lundgren and I just got a notification from Au Pair in america that you're interested in having me as your au pair.
Your family sounds really nice and your kids seem very sweet, but I'm affraid I do not think I will be able to give your kids the attention and care they need and I don't think I'm the right Au Pair for you.
Thank you for your interest and good luck in finding an Au Pair

Kind regards"
Detta var till den första familjen där jag kände att jag nog inte skulle palla att hålla reda på de små liven. Till match nr 2 skrev jag något liknande fast där var det mest arbetstiderna jag kände var lite sådär så jag skrev något om det.

Jag väntar själv på den där WOW känslan när man läser brevet, försöker också att inte ha för mycket preferenser för att inte begränsa mitt sinne. Jag börjar dock bli mer och mer tveksam över det här med att jag ändrade till "Willing" att ta hand om en bäbis, jag älskar bäbisar, men vill då helst inte ha två andra barn att hålla reda på också. Känner att jag kan tänka mig en bäbis plus ett till syskon annars känns det inte som att jag klarar av att ha koll på dem. Hoppas denna trenden håller i sig och att jag får någon ny match idag eller imorgon :P

Ha det så bra :D

Cornelia

1 comment:

Anonymous said...

Det löser sig säckert Corre. Du behöver bara ha lite tålamod ;)

//Marre