Thursday, August 26, 2010

Ring ring...

Imorgon små vänner blir det att ringa av. Idag bokade jag tid hos min nya tandläkare och även ett besök hos min kära frisör. Imorgon blir det till att ringa typ alla vårdcentraler som finns för att se om prisskillnaden är stor och ska även ringa ungdomsmott. det är ju lika bra att kroppen är i tipp-topp form när man åker. Fyllde i den del av medical report man själv ska fylla i, var verklign tvungen att tänka efter när jag svarade på frågan när och varför jag senast var hos läkaren. Kom fram till att 2007 i usa blev jag väldigt förkyld/typ influensa och efter att ha varit hemma från skolan 1 ½ dag beställde värdmamman en läkartid, tossiga folk. I Sverige kör vi mer på att vila ut det, eller så kanske det bara är jag som trivs bättre med att självdiagnostisera mig :P

Är det någon som märkt en stor prisskillnad när ni hört om en hälsoundersökning?

Är jätte peppad, vill ha mail NUUUU!!!

Ha det så bra :D

C

2 comments:

Josefin said...

Hejsan! Va roligt att du hittade min blogg :)

Jag ska vara hos en familj som bor ungefär 30 minuter utanför Baltimore City (Maryland). Två små flickor har dom en som är bara 3 månader och en som är 1,5 år :) Kände direkt att den familj var rätt för mig och dom är verkligen jätte shyssta! (Såklart kan man ju aldrig vara säker förrens man är framme men jag känner att det verkar bra) Om det är något mer du undrar bara fråga =) Lycka till =)

Nathalie said...

Ang prisskillnad på hälsoundersäkningen så kan den vara väldigt stor. Jag har hört vissa som har fått den gratis, vissa som har fått betala 100 kr och vissa över 1000 kr. Jag fick betala 750 kr för att få min lägnd och vikt ifyllt typ. Sen har jag nu fått betala 150 kr till för att kolla om jag måste ta tbc-spruta. Sen vet jag inte vad den sprutan kommer kosta om jag måste ta den. Så ring runt och kolla så att du får tag på det billigaste stället. Själv var jag tvungen att gå till "min" vårdcentral och där var priset 750 kr. Men som sagt, det kommer läggas till mer pengar till sprutan osv. :)