Sunday, August 22, 2010

Tillbaka i Sverige

Back from sicily och det verkar som att min ansökan börjar närma sig kontoret i London, de ska bara få kontakt med den sista referensen. Har haft en mycket härlig semester, kan inte säga att den var riktig lika välbehövlig, jag har ju trots allt spenderat större delen av året med att ha just semester. Men förhoppningsvis blir det snart slut med det. Skiter det sig med ursprungsplanen är en plan B alltid bra att ha, just nu ser det ut som att den är att jag hänger här och jobbar extra och sen börjar läsa till våren. Jag och min kära resekumpan har redan spånat på att bli sambo, hade varit ganska ultimat, dessutom hade vi haft all tid i världen att planera våra nästa äventyr :P
Italien var gött, njöt av att springa på upptäcktsfärd och älskar att det aldrig finns en tråkig gata, det händer saker överallt och är så otroligt vacker arkitektur överallt så ibland blir man verkligen hänförd av hur vackra vissa kyrkor är utsmyckade. Kan verkligen rekommendera att åka till Sicilien men det finns så mycket att se på Ön så man bör köra en liten rundresa istället för att som vi, befinna oss i Palermo, under hela vistelsen. Visserligen hade vi ändå väldigt mycket att se på och upptäcka i och runtom Palermo så vi har haft en mycket händelserik vecka!


Katedralen i Monreale, allt på väggarna i hela katedralen är gjort av Mosaik och allt som ser ut som guld är verkligen guld! Helt ofattbart vackert verkligen!

Ha det bra

Cornelia

No comments: