Monday, September 6, 2010

Adoption?

Idag fick jag både mail från Au Pair in America och Skandinaviska intitutet, nu är alla på det klara med att jag och familjen har matchat. Min Au Pair-sida på internet har också blivit uppdaterad och det är ju väldigt spännande. Jag började fylla i visumansökningar och trots att jag gjort en liknande ansökan tidigare kunde jag än en gång konstatera att trots att jag anser att amerikanerna är ett av världens trevligaste folk så kan man kalla deras stat och immigration allt annat än trevlig. Efter att ha fyllt i både massa info om min familj, organisationen, tidigare USA-resor och tidigare anställningar och regelbundet tryckt på spara så hade sidan upphört att gälla och eftersom jag inte laddat ner den sparade filen så var jag tvungen att börja om från början = shitty!

Jag försökte också ringa skatteverket kom till ett av mina numera största hatobjekt, en automatisk telefonväxel och efter att jag blivit placerad som nr 22 i kön la jag på och mailade skatteverket istället, snart kommer nu alltså ett personbevis 120 med alla relationer hem till mig, mycket praktiskt Go Skatteverket!

När jag började med min visumansökan och läste igenom de papper SI skickat ut om hur allt går till började jag fundera på om jag missuppfattat detta med att vara au pair, har jag ansökt till en adoptionsbyrå? Tror dem att jag tänker ta över den amerikanska familjen? Kanske ska ta och ringa SI imorgon bara för att försäkra mig om att de vet att jag inte vill adoptera familjens son utan bara vara hans nanny. Det var också himla spännande frågor de ställde, var tvungen att print screena flera gånger för att visa hur hysteriska frågor de ställde, de undrade tex om jag hade som uppsåt att ägna mig åt prostitution under min vistelse i staterna och även om jag var terrorist.jag svarade så klar ja på alla frågorna. Synd att de har börjat spåra ur så fullständigt!

Hoppas ni har det bra!

Cornelia

No comments: