Thursday, September 16, 2010

Fullt ös medvetslös i backen!

Mitt Au Pair år blir bara mer och mer lovande, ju när jag vet var jag ska bo så är det ju jätte lätt att hitta folk, aktiviteter, bra hemsidor och info, gym osv. i närheten. När jag pratade med VM (värdmamman) i söndags så frågade jag lite om om de åkte skidor eftersom jag hade läst det i deras ansökan och det gjorde dem fast eftersom hon skulle vara höggravid så visste hon inte om det skulle bli av i år men så sa hon att mitt cluster (område) brukade åka på en ski weekend varje år till ett ställe som låg bara en timme där ifrån. Detta fattade snabbt mitt intresse och nu har jag hittat två skidställen, ett en timme från mig och ett en och en halv timme bort. Detta är en stor stor glädje eftersom jag Älskar att åka skidor!!

Har redan kollat in pistkartorna på Liberty Mountain Resort och Whitetail resort.
Ska bli en fröjd, det enda problemet är att det kanske blir lite dyrt att hyra skidor och köpa liftkort varje gång.. Dock kan det hända att VM har skidor och så och då kan jag nog låna hennes för vi var vist lika långa, undra hur det är med mina jätte fötter och pjäxor?! Dags att investera i ett par innan jag åker?

Hoppas ni har det bra, har ni tur kommer videobloggen idag, tills dess bjuder jag på en bild =)

Cornelia

No comments: