Wednesday, September 8, 2010

Svenska Kyrkan

Jag sitter och grejar lite på datorn, läser bland annat om skolor i området där jag kommer att bo och om körkort osv. Jag kommer in på avdelningen för utländska studenter på en av skolornas hemsida och där finns massa länkar för utländska studenter, bland annat Ethnic Food, och då börjar jag fnissa för mig själv och tänka på om dom skulle ha svensk mat där. Jag börjar då tänka på att det förmodligen finns en svensk kyrka i Washington DC och mycket riktigt gör det de. Ganska kul och de har gudstjänster under advent, lucia och så klart julafton och juldagen. det kan nog hända att jag skaffar mig en annan kyrka, men under de traditionella händelserna i det svenska kyrkoåret så kommer jag definitivt försöka vara där, iaf Lucia tycker det är så mysigt och man blir så glad av det. Hade varit kul om min v-familj skulle följa med på det och få sig lite svensk kultur. Oh well, vi får se hur det blir men är med i deras facebook grupp iaf så jag har koll på vad som händer :D

Sedan är ju mitt sill-behov räddat, blev nyligen upplyst med frågan "men ikea finns väl i washington?" klart dom gör det och så klart att dom har sill, annars ska jag försöka att bejaka mitt amerikanska jag under tiden jag är där och inte så mycket mitt svenska, vill jag vara Svensk och omge mig av svenska saker kan jag ju faktiskt stanna här. Men ibland, ibland måste jag, precis som jag gör här hemma fast med USA, få njuta lite extra av mitt kära land!

Ha det så bra

Cornelia

2 comments:

Sofia said...

Vart exakt kommer du bo här i DC området? Jag bor som sagt i Herndon, så det skulle vara jätte kul om du bor i närheten kanske. :)

Issa said...

Tänk sikken tur att du har mig som kommer på IKEA ;)