Monday, September 27, 2010

Tredje gången gillt?!!

Idag pratade jag med min värdmamma, första gången på två veckor. Hon var lika trevlig som vanligt och vi hade ett lika trevligt samtal som vi brukar. Känner mig verkligen glad att jag ska dit, tror att det kommer bli jätte bra! Samtidigt har jag varit rädd för att glädja mig i förskott, jag har ju sett flera människor som har kommit dit och insett att det inte funkar, jag har ju själv varit med om att byta familj, både som utbytesstudent och när jag var Au Pair i Tyskland blev jag ju uppsagd. Samtidigt känner jag att 1. Jag känner USA 2. jag känner amerikanarna 3. Jag har varit med om detta tidigare och det har familjen också 4. Jag vet vad jag kan förvänta mig 5. Tredje gången gillt.
Mitt ansökningsfoto


Men ikväll ska jag boka ambassad tid och då blir det ännu närmre den faktiska avresan. Pratar om att jag ska åka hela tiden, men fattar det liksom inte riktigt.. Men nu börjar jag så smått börja förstå att jag faktisk kommer köra omkring med pojken i bilen och gå i affären och hålla honom i handen. Att jag kommer leka mamma, att jag kommer gå och shoppa i mallarna runt om. Att jag kommer kunna åka till New York en helg om jag känner för det.. Det är svårt att förstå, men samtidigt så vet jag att Gaithersburg kommer att bli mitt hem, och jag känner mig säker på att jag kommer trivas i det huset!

Ha det så bra

Cornelia

No comments: