Wednesday, September 22, 2010

Man ska inte ropa hej

Okej, hittills så verkar inte USA vilja porta mig. Men det är något med detta jäkla brev (placement pack) Först problemen jag beskrivit i de två tidigare inläggen och idag ringer en kille från DHL, då har deras bil fått stopp i Trollis och jag kommer inte få mitt brev idag, detta var dock väldigt ok eftersom jag hade förväntat mig att få det imorgon då det också kommer dyka upp. Men ändå, först alla tidigare problem och nu detta, det känns som att brevet inte vill komma till mig...

Idag var det hälsoundersökning, gick bra och jag fick möjlighet att sätta min nya vtc på prov, dom klarade det. Jätte fräscht där inne och trevliga människor, när jag skulle göra tuberculintestet blev jag lite nervös, ingenting jämfört med när jag skulle ta sprutor förr, fick panik och var helt i upplösning. Idag var jag bara lite anxious och var mer skakig efteråt, och då skulle jag köra bil hem haha.. På min undersökning skulle de ju fylla i ens vaccinationer och i år va det 10 år sedan stelkrampen så jag ska få en sån på fredag när de kollar av testet.

Imorgon ska jag underhålla/vara chaufför åt min mams i Göteborg, ska nog växla pengar också, dollarn är ju verkligen fördelaktigt låg, man får ju passa på när man kan liksom =)

Njuter av Bob Dylans The Times they are a-changing, vilken fantastisk text...

Och kom ihåg att kanske är vi inte alla Svenskar, kristna eller Européer men vi är alla människor, medmänniskor, glöm aldrig det!

Ha det så bra

Cornelia

2 comments:

Nathalie said...

Tack Cornelia!
Det kanns sa viktigt att det blir ratt om det ska funka i ett helt ar. Sjalvklart vill jag stanna men det skule inte vara hela varlden for mig om jag tvingas aka hem heller.Jag skulle kanna mig sjukt besviken pa mig sjalv men jag hade alla fall gett det en chans. Hoppas allt gar bra for dig med forberedelser ochsa. Jag ar i DC just nu, helt amasig! alskar de staden! :) Kram

cassandra said...

jamen precis, lite skumt, men ja det blev ju inte den familjen så jag behöver inte ooa mig, skulle inte vilja ta han om en 15 åring och ha en mamma som är hemma rätt mycket! så håller tummarna för match nummer 11 istället! haha :)