Tuesday, September 21, 2010

Potentiellt hot?

Okej, det luriga är nu något mindre lurig, fast fortfarande lite.
Igår mailade jag ju som sagt typ 6 olika mail både till SI och London. Fick till sist svar från SI att jag skulle maila en kvinna i London och höra, hade då redan hunnit att maila en annan kvinna i London och fick svar från båda igår. Den ena skrev att de hade skickat brevet den 10:e men att DHL hade slarvat bort det men skulle skicka ett nytt idag. Den andra skrev att de aldrig skickat iväg det men att det skulle komma på torsdag och att jag skulle få kollinr idag. Jag har inte fått ngt kollinr idag och fick ett svar från en av tjejerna på SI att hon skulle höra med dem i London och Stamford (USA kontoret) om det var något problem och tyckte att det hela var märkligt. Nu är det ju så här att efter det har jag inte hört något och eftersom jag bara jobbar på timmar dvs. inte mycket så har jag haft gott om tid att nojja mig. Jag funderar på tänkbara scenarion till ett ev. problem.
Hot eller hott?
  1. Jag står på USAs terrorlista
  2. USA gillar inte mig och tycker att två besök är fullt tillräckligt för detta året.
  3. Jag är Svensk =kommunist= hot
  4. Jag är Svensk, blond, ung och smart= hot för landets egen kvinnliga population.
  5. Något stämmer inte med mitt pass och dom är jättemisstänksamma och gör en utredning om mig.
Vi får väl se imorgon om ett kollinr dyker upp, jag ska hålla er uppdaterade på vilken av dessa det är om det blir problem.
Imorgon ska jag dessutom göra hälsoundersökningen, ska bli spännande att testa min nya vtc och efter det ska jag jobba, får se hur brukbar min arm är efter tbc testet.

Hoppas ni har det bra där ute i världen

Cornelia

No comments: