Friday, September 3, 2010

WOOW!??!

Hallå Världen!
Idag skypade jag med min tredje match och första familj att faktisk prata med. Igår, väldigt sent fick jag ett mail från AIFS, det verkade betydligt mer spännande än de tidigare men inget "personligt brev" var bifogat som tidigare, strax efter får jag ett mail från mamman med deras brev och också ett mail där hon skrivit lite mer. De verkade väldigt bra och jag var direkt på att skypa idag.

Idag klockan sex så skypade vi, hon var pratglad och väldigt trevlig. Familjen verkade väldigt easy going, inga curfews eller regler, jag har min egen bil och får lägga upp schemat för dagen som jag känner passar mig. Jag ska i "gengäld" ha hand om deras treåring och sedermera hjälpa till när de får tillökning i mars =) Först hade jag, som typ alla andra blivande au pairer, tänkt mig barn i skolåldern, men sedan tänkte jag att jag verkligen inte har något emot bäbisar och bara familjen kändes rätt så ville jag inte begränsa mig till kidsens åldrar.

Jag fick också skypa i dryg 1,5 timme med deras nuvarande au pair, mycket trevlig och konfirmerade egentligen bara den bild jag fått av mamman och hur hon beskrev familjen. Tjejen var jätte trevlig och vi hade ett mycket trevligt samtal, hon hade varit hos dem i 2,5 år så det verkar också väldigt lovande. Mamman verkar inte heller vara avundsjuk utan familjen verkar vilja att man är med även "off duty" och verkligen är en del i familjen. Detta är ju väldigt lovande då man ju inte vill till en familj som behandlar en som en slav.

Tror kanske jag ska ringa SI imorgon, de kommer säga go for it och jag kommer nog go for it. Så frågan är egentligen när åker jag? :P

Hittade en bloggare som i så fall kommer bo 10 min från mig hihi =)

Ha det så bra,

Cornelia

4 comments:

Hanna said...

Låter ju toppen! :)

Sofie said...

Grattis till jobbet :)

Louise said...

"Som typ alla andra blivande au pairer" Jag ville verkligen ha småbarn, högst 3 år! :P Och jag slutade med två 6-åringar :P

kul att du hittat en familj du gillar! Var bor dom?

Louise said...

Sv. Jasså, kul! 10-20 minuter ungefär, 19 enligt google maps ;) Det är ju jättenära! Vad roligt! Och jag älskar ju småbarn, och är ledig på dagarna, då kan jag hälsa på dej och gosa med din bebis ;)

Motormännen verkar lite virriga ja, men jag tror inte man behöver beställa tidigare. Jag ska få mitt idag, beställde i fredags, så en vecka tog det. (5 arbetsdagar)

Ni har inte tackat ja till varandra eller?