Sunday, October 24, 2010

13.18 Söndag

Godmorgon (kanske mer godmiddag men men..) kära läsare. Igår skrevs ju högskoleprovet av mig och ganska många tusen andra. Tyckte det var smart att göra det nu innan jag åker eftersom jag ju inte vet när jag kommer få tillfälle att göra det igen och när jag kommer hem kommer jag troligen vilja börja plugga direkt och då ha ett bättre resultat än förra gången! Igår kväll umgicks jag med mig själv och när jag rättat provet var jag ju tvungen att ta ut lite glädje någonstans. Jag satte på några härliga pepplåtar och bara dansade av lycka, var länge sedan jag gjorde det och let me tell you, det är underbart. Jag älskar musik och sjunga och dansa så jag tar ofta ut både glädje och ilska i musiken!

Idag tänkte jag börja skriva en detaljerad packlista, det är stor skillnad på packlistan till semester och packlista till flytt. Plötsligt måste man överväga vilka smycken och klänningar man ska ta med sig, vilka skor kommer jag ha nytta av? Jag vet att jag kommer gå på flera bröllop under tiden i USA, behöver jag då ha med min balklänning? Vilka böcker ska man ha med sig? Vilka handväskor får stanna hemma?

Därför blir packlistan mindre "koftor" och mer "rosa kofta, svart kofta med pärlor, grå kofta, replay tröja" etc.
Har öppnat ett Xcel dokument, här ska det fasen vara struktur!!

Kommer troligen mer fler packningstips as I go..

Ha det så bra

Cornelia

No comments: