Saturday, October 30, 2010

Familjen

Jag är inte så säker på att ni har fått höra så mycket om familjen jag ska bo med så här kommer lite info om hur den ser ut.

Familjen består av mamma och pappa som båda jobbar. Deras son jag ska ta hand om är 3 år och jag kommer vara med honom under dagarna, han går i pre-school tre förmiddagar i veckan då jag antingen kommer göra ärenden om det finns eller vara ledig. De väntar en bäbis i mars, hon kommer vara hemma de tre första månaderna och sedan är det jag som är in charge.
Kvarteret är en typisk suburb till DC, tar ca 30 min dit med bil och området har massor av barnfamiljer så jag antar att playdates med grannarna är ganska vanliga.

Familjen har haft en au pair förut som har stannat med dem i nästan tre år, hon är jätte trevlig och har nu börjat läsa på college där samtidigt som hon bor i familjen. Hon ska gifta sig med en amerikan och kommer bo i närheten.

Ha det så bra

Cornelia

No comments: