Sunday, October 31, 2010

Femton

Idag har jag inte gjort många knop, jag har börjat sy på filten till bäbisen, beställt kalendern till familjen, fyllt i pappret för internationellt körkort och blivit medlem i Motormännens riksförbund. Ikväll ska jag hänga lite med min kära vän IP, det ska bli mysigt, har inte sett henne på hela veckan så det är minsann på tiden. I kväll blir det eventuellt skype med USA och min kompis i ND, vi har ju lite svårt att få ihop tider eftersom vi båda jobbar och att jag lever 7 timmar i framtiden haha.. Oh well, vi har ju lyckats en gång i alla fall..

Det kommer bli en härlig vecka som kommer, på tisdag ska jag träffa min älskade kusin, fredag ska en vän firas med pompa och ståt och på lördag blir det gåsamiddag hos kusinerna. Imorgon ska jag jobba, vi får se om fler tider dyker upp i veckan..

Nu börjar det bli dags för lite viktiga samtal och besök på till exempel banken, det börjar verkligen närma sig nu. Idag är det femton dagar och jag har nästan planerat mina sista veckor i Sverige!! Men jag känner mig verkligen redo att åka iväg igen, det känns som att det är hög tid att bege sig, iväg mot äventyr!!

Cornelia

No comments: