Sunday, October 31, 2010

Skype

Nu hoppas jag att flygtiderna kommer i veckan, de kan gärna komma tidigare än 7-10 dagar, framför allt som jag flyger själv från götet också..

Ikväll skypades det med Europa, Bogge i Frankrike och Madson i England och jag här, jag älskar att vi har så tät kontakt helt underbart att ha konferenssamtalen där vi pratar flera tillsammans. Dessutom har vi alltid så mycket att prata om och fnissa om!! Hoppas också på ett skype-samtal med USA idag, hade ju tänkt att vi skulle försöka få ihop det denna helgen men det verkar svårt :P

Ha det så bra

Cornelia

och nu är det minsann dåligt med kommentarer hos er!

2 comments:

Anonymous said...

Hej, det var jag som ställde frågan angående aupair jobbet. Jag vill bara säga att jag är väldigt tacksam att du tog dig tid att svara på den och så utförligt som du gjorde, nu har jag massvis med information att ta in medan jag tar mitt beslut. För att svara på din fråga så är det inte bara språket som jag känner mig osäker i utan jag är även väldigt osäker på mig själv, har alltid varit. Dessutom har jag aldrig haft något jobb så är oksäker på min arbetsförmåga och tror inte att någon skulle vilja anställa mig då jag inte är särskilt bra på något och inte ser speciellt bra ut och dessutom är rätt blyg, vilket gör det hela ännu svårare. När det gäller språket är det just uttalet som jag är mest orolig för, mitt uttal är så himla dåligt, när jag pratar engelska med mig själv så låter det väl okej men när jag ska prata med andra, framför allt engelsktalande, så blir jag så nervös och uttalet blir lidande, jag tänker hela tiden att dom kommer märka varje ord jag uttalar fel osv. Jo jag brukar vara inne på tyda men det som man inte får reda på där är ju hur man ska formulera meningarna och dessutom har jag svårt med om det ska vara is eller are när man säger anybody, everyone m.m jag vet ju att is elelr för he/dhe/it men vad räknas anyone och det som :S Det är annat också men tog det som exempel. Jag måste verkligen utöka mitt ordförråd men om jag kollar på serier och filmer så är det ju svårt att stoppa efter varje ord och när jag läser böcker så är det sååå många ord som jag inte förstår att det blir överväldigande och min okunskap visar síg tydligt och då ger jag upp och töänker bara att jag är dålig på engelska och att jag alltid kommer vara det. Jag får se hur jag gör men tack så mycket för att du svarde, jag får ta en riktigt funderare, det är ju trots allt ett stort beslut som ska fattas, det gäller ju mycket pengar, något jag inte har så får verkligen tänka på om jag vill lägga så pass mycket på det, vi får se hur jag gör. återigen tack och lycka till

Anonymous said...

i Washington DC skulle jag också skriva hehe verkar vara en jätte fin stad som också står högt på min lista över städer jag vill resa till och kanske även bosätta mig där, vem vet hehe men just nu står los angeles högst upp på listan. Helst vill jag ta en road trip över hela Usa och även Kanada och austalien men kommer antaglien aldrig bli av, men jag ska iaf resa till usa och Kanada någon gång i mitt liv, det har jag bestämt :)