Tuesday, October 19, 2010

Snart blir det "storstad"

Igår betalade jag till Au Pair in America, pröjsade med mitt visa-kort och det gick helt smärtfritt! Tog inte extra försäkringen trots allt, kändes lite onödigt med tanke på att jag senast var hos läkaren 2007 och det var inte min idé. Brukar härda ut och självmedicinera och hittills har det ju gått bra :P Jag räknar dock med att få en rejäl förkylning som håller i sig ett bra tag, men jag har ändå svårt att tro att jag blir allvarligt sjuk.. Och blir jag det så blir det väl ändå hemtransport för min del..

Imorgon blir det Stockholm för mig och I, vi planerar att ta flyget redan 8.50 så har vi ju hela onsdagen där också.. Ska bli jätte kul och jag är glad att vi redan hade tänkt flyga för det ryktas om snö imorgon plus detta med tåghjulen, vi vet ju alla att SJ+ snö = bad idea! Vi kör standby så kommer vi inte med det flyget som testar vi det som går senare.. Men det verkar vara lugnt med biljetter och platser i alla fall..

Nu får vi väl verkligen bara hoppas att jag inte glömmer något att ta med mig till ambassaden, hade ju verkligen varit förödande!!

Ha det så bra

Cornelia

1 comment:

Elin said...

yay! :D Nu är jag här! :D

När åker du? :) Och jag ser att du kommer att bo i DC :D Vad kul! Då måste vi ses :)