Friday, October 22, 2010

Sthlm express

Nu är min Stockholmsresa och ambassadbesök avklarade. Det var trevligt men har varit kallt, fick mig en härlig promenad från ambassaden till centralen, solen sken och jag njöt. Var så skönt att åter vara på amerikansk mark och när jag satt där så började jag verkligen längta efter att åter igen befinna mig på US territory. Ambassadbesöket klarades väl av på två timmar, ingen kö utanför men sedan gick det långsamt. Hade köpt mig en bok innan så jag läste lite i den och tittade på CNN, glad att jag slapp en repris av mitt första besök där. Hur som helst gick allt smidigt och de trodde inte att jag var terrorist eller misstänkt person så det hela gick snabbt och smärtfritt :D Skönt att bli av med alla viktiga papper, var allt lite nervös att jag skulle bli bestulen på väskan eller något men gick ju bra :D

Idag tog vi flyget hem från bromma redan 8.15, steg upp tre timmar tidigare och började vår resa dit som gick väldigt smidigt. Vaknade dock upp till tre cm snö på biltaken och jag blev väldigt paff när jag såg det. Vintern tycks ha kommit tidigt i år!

Ha det så bra

Cornelia

1 comment:

Nathalie said...

Pratar men engelska när man är på ambassadbesöket? :)