Friday, October 8, 2010

To give up and run for the hills

Vi vill alla göra det när vägen blir lite gropig, skogen lite för tät, hindren lite för höga att ta sig över och när vi inte tror att vi kan... Jag har varit med om situationer där jag verkligen har fått pröva på det, och där jag har insett att jag är en så, en sån med ett jävla psyke, som klarar det, en så som inte ger upp! Jag ger inte upp, jag vet inte hur man gör. Jag skulle inte vilja säga att det handlar om att jag har oändligt med tålamod men jag har oändligt med optimism på lager och en hel del jävlar anamma.

Jag ångrar inte saker, finns ingen mening med det, men ibland kan jag ändå känna att det kanske inte var så smart alla gånger. Men samtidigt, vad gör man när man är 16 år och får klara sig bäst man kan, antingen ger man upp och drunknar eller så simmar man för glatta livet, med all kraft man har, man gör ju det- det bästa man kan. Jag valde att göra det bästa jag kunde, det bästa jag visste, det gav mig det jävla psyke jag har ett psyke jag är glad att jag har, är stolt att jag har!

Jag försöker att inte döma folk (men let's face it, we all do it) men jag förstår mig inte på folk som ger upp. Handlar inte livet om att man stöter på saker man tvivlar eller inte tror att man ska klara av och när man klarar det så utvecklas man? Visst vill vi alla ge upp ibland, men det är skillnad på dem som vill och dem som faktiskt gör det!

Jag kommer alltid kunna minnas hur tufft jag faktiskt hade det i USA många gånger, men jag minns samtidigt att jag faktisk klarade det, jag klarade det och det fanns inte en enda människa på hela kontinenten som var en del av min trygghetszon. Det har utvecklat mig som människa, jag klarade det bara med hjälp av mig själv och någon där uppe, det är jag tacksam för!

No I just can't give up without a fight, not I
No I just can't give up without a fight, not I
No no no not I
Ooh no no not I
Razorlight, Who needs love?

Don't give up without fighting, at least if you think it's worth fighting for!

Cornelia

Ps. Ni kanske uppfattar detta inlägget som väldigt kaxigt och jante vänder sig i graven, men jag skryter inte, jag är snarare jante, men detta är ren sanning inget annat...

No comments: