Sunday, October 10, 2010

Jag vill bo i en svamp..

I helgen har jag varit i Eksjö och våran stuga. Har bara hunnit vara där en dag på hela sommaren så jag är väldigt glad att jag fick spendera helgen där även fast det var kallare inne än ute när vi kom. Hittade massa svamp och eldade brasa och njöt av den fina hösten!

Jag vet nu tre personer som åker från Stockholm samtidig som jag, men jag åker ju från Göteborg och så vitt jag vet är jag den enda. På ett sätt hade de varit kul att ha sällskap, men samtidigt så är det ju inte direkt första gången jag åker dit själv så blir det så är det ju inga problem iaf.. Men skulle vara kul med lite sällskap och om mellanlandningen blir långdragen så kan det ju vara kul att ha någon att peppa med så att säga.

Imorgon är det en ny vecka, imorgon ska jag jobba och sen kanske jag ska börja ta tag i lite saker. Till exempel behövs ju mitt badrum rensas ur, gamla lotion-flaskor, parfymflaskor och annat skräp, min byrå behövs också rensas och kanske också garderoben. När jag kommer hem (vilket förhoppningsvis är först om ett år eller senare) är det ju ingen idé att det finns massa skräp i lådorna eftersom jag ändå tänker börja läsa när jag kommer tillbaka och därmed flytta hemifrån permanent! Tror jag ska ställa upp en egen sopstation så att jag kan sortera alla flaskor, papper, plast och så vidare..

Nu är röstningen avslutad CJ vann och jag kommer med en ny header, fast inte riktigt än eftersom jag för en gångs skull jobba imorgon.

Ha det så bra

Cornelia

No comments: